Finn en vennskapsskole

Å ha en vennskapsskole gir deg muligheten til å se hvordan det er å bo og gå på skole i et helt annet land. Husk at det er ekstra spennende å finne en skole i et land langt unna.

Spør læreren om hjelp for å finne en vennskapsskole. Når dere har funnet en vennskapsskole kan dere sende brev, tegninger, historier, dikt og lignende, som forteller hvordan det er å gå på skole i Norge. Husk at du må skrive på engelsk. Etter hvert vil dere få svar fra vennskapsskolen om hvordan det er å gå på skole i deres land.

Dette er en fin måte å bli kjent med nye mennesker samtidig som en blir flinkere i engelsk. Dere kan også hjelpe skolen med å samle inn penger; noen skoler har ikke råd til skolebøker, pulter eller stoler. Hvis din klasse samler inn penger kan dere hjelpe dem med å fortsette skolegangen. For dem vil dette gjøre en stor forskjell.

Prosjektet kan også gjøres for fritidsklubber, fotballag og andre fritidsordninger.